Σάββατο 9 Απριλίου 2016

ΤΟ 67% ΤΟΥ ΟΛΠ ΑΝΗΚΕΙ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ COSCO


Γυρίζει σελίδα ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, μετά την υπογραφή χθες της συμφωνίας πώλησης του 67% στην China Cosco Shipping Corporation Limited. Ο νέος μέτοχος πλειοψηφίας δηλώνει αποφασισμένος να αναπτύξει το εμπορικό λιμάνι στο μεγαλύτερο της Μεσογείου με ταχύτατους ρυθμούς και παράλληλα να αναπτύξει όλες τις δραστηριότητες, όπως της κρουαζιέρας και της ναυπηγοεπισκευής, και να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της ακτοπλοΐας. Παράλληλα δεσμεύτηκε, διά του επικεφαλής του, πως θα λειτουργεί τον ΟΛΠ «όχι μόνον ως ένα υπερσύγχρονο λιμάνι, αλλά επιπλέον θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα συνδράμει στην ενδυνάμωση της ελληνικής οικονομίας».

Προσέλκυση επενδύσεων

Ο Xu Lirong, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του μητρικού ομίλου China Cosco Shipping Corporation Limited, νούμερο 1 δηλαδή του πρόσφατα συγκροτηθέντος από τη συγχώνευση της Cosco και της China Shipping ομίλου, δεσμεύτηκε επίσης πως ο Πειραιάς θα γίνει κέντρο διανομής του εισερχομένου στην Ευρώπη από την Ασία εμπορίου.

Η συμφωνία πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ υπογράφτηκε χθες Παρασκευή στο Μαξίμου, παρουσία του Ελληνα πρωθυπουργού, ο οποίος εκτίμησε ότι η επένδυση αυτή θα αποτελέσει αφετηρία για την προσέλκυση και άλλων επενδύσεων. Ο κ. Τσίπρας θα επισκεφθεί το Πεκίνο τον Ιούνιο. Πάντως ο πρωθυπουργός δεν παρέστη στην τελετή που ακολούθησε στο Ζάππειο Μέγαρο, όπως είχε ανακοινωθεί. Σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα, ο πρωθυπουργός είχε επείγουσα τηλεφωνική επικοινωνία σχετικά με τη διαπραγμάτευση. Τον εκπροσώπησε ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κος Γιάννης Δραγασάκης.

Την ώρα που έμπαιναν οι υπογραφές, στον προβλήτα ΙΙΙ του Πειραιά είχε δέσει, μεταξύ πολλών άλλων, το 350 μέτρων πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Cosco Beijing», ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Πλοίο ελληνικών συμφερόντων, του ομίλου Costamare, ναυλωμένο στην κινεζική εταιρεία, και ένα εκ των πολλών χαρακτηριστικών παραδειγμάτων της διμερούς συνεργασίας. Συνεργασία που το Πεκίνο δηλώνει αποφασισμένο να διευρύνει δραστικά, πέραν της ποντοπόρου και των λιμενικών υποδομών, και στην κρουαζιέρα, στον τουρισμό, στην ακτοπλοΐα, στους σταθμούς μεταφόρτωσης αυτοκινήτων αλλά και στη ναυπηγοεπισκευή. Ηδη στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Πειραιά έδεσε πριν από λίγες μέρες το «Castoro Sei», το πρώτο από τα 4 πλοία που έχει κλείσει για επισκευές στην Ελλάδα ο κινεζικός όμιλος..

ΠΗΓΗ:kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου